CITROËN BERLINGO ALLEEN NOG ELEKTRISCH

CITROËN BERLINGO ALLEEN NOG ELEKTRISCH

Per direct is de Citroën Berlingo alleen nog als volledig elektrische ë-Berlingo verkrijgbaar. De Nederlandse importeur schrapt de uitvoeringen met verbrandingsmotoren. De bestelwagen Berlingo Van blijft wel verkrijgbaar met benzine- en dieselmotoren.

De Citroën Berlingo was lang verkrijgbaar met zowel benzine- als dieselmotoren, maar vanaf nu levert Citroën de personenautoversie van zijn praktische ludospace alleen nog als elektrische ë-Berlingo. De Nederlandse importeur zegt tegen AutoWeek dat het zich daarmee verder toelegt op de verkoop van emissievrije auto’s.

De Citroën ë-Berlingo heeft een 136 pk en 250 Nm sterke elektromotor die zijn energie in alle gevallen uit een 50 kWh accu haalt. De elektrische ë-Berlingo heeft in basistrim Live een vanafprijs van €38.670 en is er ook als langere ë-Berlingo XL. Voor die variant vraagt Citroën minimaal €44.820. In dat geval krijg je wel direct de Feel-uitvoering, die bij de korte versie €42.670 kost. De korte ë-Berlingo heeft een WLTP-bereik van 281-285 kilometer. De ë-Berlingo XL komt met 278 kilometer marginaal minder ver.

De bedrijfswagenversie van de Berlingo, de Berlingo Van, blijft wel met verbrandingsmotoren leverbaar. De Berlingo Van is te koop met een benzine gestookte 110 pk 1.2 PureTech en is daarnaast met 100 en 130 pk sterke BlueHDi-dieselmotoren verkrijgbaar. Daarnaast blijft de Berlingo Van leverbaar als ë-Berlingo Van met de elektrische aandrijflijn die ook in de personenautoversie ligt.

Het Franse technische broertje van de Citroën Berlingo, de Peugeot Rifter, blijft wel leverbaar met verbrandingsmotoren en met een elektrische aandrijflijn. Dat geldt ook voor de bestelwagenuitvoering van die auto, de Partner.

Lees alles over de Citroën Berlingo; https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/citroen-berlingo-alleen-nog-elektrisch/

Top